KidsnewsΣχολές γονέων

ΕΚΔΗΛΩΣΗ : Μιλώντας για την ενδοσχολική βία

Προσεγγίσεις και βιωματικές εφαρμογές μέσα από τη παρουσίαση βιβλίου του κορυφαίου καθηγητή Ψυχολογίας Haim Omer στα Τρίκαλα 

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εκδήλωση για γονείς και εκπαιδευτικούς, γύρω από το θέμα της ενδοσχολικής βίας και όχι μόνο, πραγματοποιείται αυτή την Τρίτη 7 Μαΐου από το Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) Τρικάλων και του Εσπερινού Γυμνασίου-Λυκείου Τρικάλων.

Η εκδήλωση, με αφορμή και την παρουσίαση του βιβλίου του Ηaim Omer «Ήρεμη Δύναμη: Ένα νέο μοντέλο εξουσίας για την οικογένεια, το σχολείο, την κοινότητα» θα αποτελέσει μια αξιόλογη αφορμή, για να αναδειχθούν και να συζητηθούν νέες προτάσεις προσέγγισης των σχέσεων εντός της οικογένειας, της σχολικής κοινότητας αλλά και της κοινωνίας γενικότερα.

Εισηγητές στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στις 7 το απόγευμα στο ξενοδοχείο ΝΤΙΝΑ, είναι η Αναστασία Ζήση, καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, η Ψυχολόγος Σταματία Γρατσάνη, ο Παιδοψυχίατρος και Οικογενειακός Θεραπευτής Δημήτρης Φιλοκώστας ο οποίος έχει επιμεληθεί την ελληνική έκδοση του βιβλίου του Haim Omer και ο Εκπαιδευτικός κ. Αποστόλης Σπαθής.

Δείτε εδώ περισσότερα για την εκδήλωση

Όπως επισημαίνεται μεταξύ άλλων αναφορικά με το στόχο της εκδήλωσης, «Μπορεί το φαινόμενο της βίας να έχει πολλαπλές ερμηνείες, αλλά η απάντηση στη βία χρειάζεται να είναι ξεκάθαρη και σχεδιασμένη με στοχαστική εγρήγορση, εκφράζοντας κάθε φορά μια σταθερή, συλλογική, μη βίαιη στάση από την πλευρά της οικογένειας, του σχολείου, αλλά και της κοινότητας στο σύνολό της». Σε ότι αφορά την προσέγγιση που επιχειρείται μέσα από το βιβλίο του Haim Omer, έχει να κάνει με την συμμαχία ανάμεσα σε γονείς και εκπαιδευτικούς η οποία και αποτελεί βασική αρχή για την «ήρεμη δύναμη». Οι εκπαιδευτικοί προσκαλούν τους γονείς, ώστε με την παρουσία τους να στηρίξουν το σχολείο ενάντια στη βία. Αντίστοιχα οι γονείς δεν χρειάζεται πλέον να αισθάνονται καχυποψία και θυμό απέναντι στο σχολείο. Αυτή η αμοιβαία στήριξη προσελκύει τη συνεργασία και άλλων λειτουργών της κοινότητας. Η ίδια η δομή της ήρεμης δύναμης εξασφαλίζει ότι, από τη στιγμή που θα ξεκινήσει η διαδικασία, γονείς και εκπαιδευτικοί θα ενδυναμώνουν ο ένας τον άλλον αμοιβαία.

[divider]

Αναλυτικά τα βιογραφικά των εισηγητών :

 

1) Εισηγήτρια: Αναστασία Ζήση

Η Αναστασία Ζήση διδάσκει Ψυχολογία στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή ως υπότροφος του Κοινωφελούς Ιδρύματος “Ωνάσης”” στη Σχολή Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Birmingham στη Βρετανία. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά όπως το Psychological Medicine”, “Social Psychiatry & Psychiatric Epidemiology”, “Journal of Community Psychology”, και έχει την επιστημονική ευθύνη ερευνητικών προγραμμάτων σε θέματα ψυχικής υγείας. Είναι συγγραφέας του βιβλίου “Επανένταξη Χρονίων Ψυχικά Πασχόντων: Εμπειρικά ευρήματα, νέες προσεγγίσεις και προοπτικές”” από τις εκδόσεις Τυπωθήτω.

2) Εισηγητής: Δημήτρης Φιλοκώστας

Ο Δημήτρης Φιλοκώστας είναι Παιδοψυχίατρος και Οικογενειακός Θεραπευτής. Εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.

Είναι Ειδικός Ψυχικής Υγείας στο Παιδικό Χωριό SOS στο Πλαγιάρι. Συνεργάζεται με την Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας «Συν-ειρμός», στα Τρίκαλα.

Πήρε το πτυχίο του στην Ιατρική Σχολή του Α.Π.Θ. Έχει ειδικευτεί στην Ψυχιατρική Κλινική Παιδιών & Εφήβων του Γ.Ν. «Γ. Παπανικολάου» και εκπαιδεύτηκε ως οικογενειακός θεραπευτής στο Ινστιτούτο Συστημικής Σκέψης και Ψυχοθεραπείας. Συμμετείχε στο European Summer School in Family Therapy, οργανωμένο από το Context (UPC KU Leuven, Belgium), με θέμα τη διαλογική προσέγγιση. Οι ιδέες του για τη θεραπεία πηγάζουν από τις αξίες του Δικτύου για τον Ανοιχτό Διάλογο, και εμπνέονται από την κριτική ματιά του Δικτύου για την Κριτική Ψυχιατρική.

Έχει εκπαιδευτεί στις ιδέες και τις πρακτικές της Μη Βίαιης Αντίστασης (Foundation and Advanced Level στο Partnership projects UK).

Έχει γράψει μια ιστορία που θα του άρεσε να είχε ακούσει αν ήταν παιδί, Η νεραϊδοφωνή κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γνώση.

Κείμενα και συνεντέυξεις του έχουν δημοσιευτεί στα περιοδικά: Μετάλογος, Sunday Exclusive Family και Η Ζωή Πλαγίως.

3) Σταματία Γρατσάνη: Ψυχολόγος

Διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος εξειδίκευσης στην Οργανωσιακή Ψυχολογία και Μεταπτυχιακού Διπλώματος στην Κοινωνική Ψυχιατρική – Παιδοψυχιατρική. Δίπλωμα στη Συστημική-Οικογενειακή θεραπεία. Από το 1999 εργάζεται ως ψυχολόγος εργασίας, ως σύμβουλος πρόσληψης και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού και ως εκπαιδεύτρια στελεχών και εργαζομένων στον τομέα των επιχειρήσεων.

4) Απόστολος Σπαθής: Εκπαιδευτικός ΠΕ70

Γεννήθηκε στη Φιλύρα Τρικάλων και κατοικεί στα Τρίκαλα. Είναι παντρεμένος με την Αγγελική Τσιρογιάννη, δασκάλα, με την οποία απέκτησε δυο παιδιά. Απόφοιτος του Λυκείου Πύλης Τρικάλων, εισήχθη στη Ζωσιμαία Παιδαγωγική Ακαδημία Ιωαννίνων το 1981. Διορίστηκε στην Πολίχνη Μεσσηνίας το 1986 και μέχρι σήμερα διαθέτει συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία 33 περίπου έτη. Το 1995 φοίτησε στη δίχρονη μετεκπαίδευση του Μαράσλειου Διδασκαλείου Δημοτικής Εκπαίδευσης (Μ.Δ.Δ.Ε.) με κατεύθυνση την Ειδική Αγωγή. Λόγω της άριστης επίδοσης κατά τις εξετάσεις εισαγωγής του στο Μ.Δ.Δ.Ε., φοίτησε τη σχολική χρονιά 1997-98 στο εννιάμηνο πρόγραμμα επιμόρφωσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου της Κύπρου. Το 2001 απέκτησε το πτυχίο Εξομοίωσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Θεσσαλίας. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου “Σπουδές στην Εκπαίδευση” του ΕΑΠ και εκπόνησε τη διπλωματική του εργασία στη θεματική ενότητα “Διοίκηση της Εκπαίδευσης”.

Υπηρέτησε σε θέσεις διοικητικής ευθύνης της Εκπαίδευσης ως προϊστάμενος μονοθέσιου και τριθέσιου Δημ. Σχολείου, ως αναπληρωτής προϊστάμενος Κ.Δ.Α.Υ. και Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. και ως Σχολικός Σύμβουλος Γενικής Αγωγής Δημοτικής Εκπαίδευσης. Σήμερα υπηρετεί ως Προϊστάμενος του Κέντρου Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) Τρικάλων. Διαθέτει πτυχίο Αγγλικής γλώσσας σε επίπεδο C1 και είναι κάτοχος Πιστοποίησης Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας Α και B Επιπέδου. Συμμετείχε σε πολλά επιμορφωτικά προγράμματα και συνέδρια ως ακροατής και ως εισηγητής. Δημοσίευσε επιστημονικά άρθρα και ερευνητικές εργασίες σε περιοδικά, πρακτικά συνεδρίων και στον τοπικό τύπο. Διετέλεσε εκπαιδευτής (Ambassador) στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα (Teacher4Europe) της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, τις σχολικές χρονιές 2013-14 και 2014-15. Διαθέτει εμπειρίες σε διάφορες κοινωνικές δράσεις. Συνδικαλιστικά, υπηρέτησε ως πρόεδρος το 1999, στον «Σύλλογο Εκπαιδευτικών και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής» του ν. Τρικάλων. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος και αντιπρόεδρος, στον τότε νεοϊδρυθέντα «Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών» της Πύλης Τρικάλων, τη σχολική χρονιά 2000-2001.

Back to top button