KidsnewsSchoolicantera

Με προβληματισμό και αγωνία ξεκίνησε η σχολική χρονιά

Μάσκες, καθαριότητα, αριθμός μαθητών στις αίθουσες, εκπαιδευτικοί στο ρόλο ΕΟΔΥ και αντιδράσεις στο επίκεντρο

[divider]

Με την παρουσία μαθητών και εκπαιδευτικών ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά και στην περιοχή μας. Μια νέα σχολική χρονιά που δεν έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες λόγω της πανδημίας. Με τα ελάχιστα μέτρα που προβλέφθηκαν τόσο στη σχολική κοινότητα όσο και στην υπόλοιπη κοινωνία, είναι λογικό να κυριαρχήσει ο προβληματισμός και η αγωνία μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων που βλέπουν ότι όλα αρχίζουν και τελειώνουν στην εφαρμογή μάσκας στις σχολικές αίθουσες.

Ακόμη και σε αυτή την περίπτωση βέβαια, τα προβλήματα είναι υπαρκτά. Διανεμήθηκαν μάσκες μίας χρήσης αντί των μασκών που εξήγγειλε η Κυβέρνηση και ανέθεσε στην ΚΕΔΕ για τη διανομή τους, και πρόκειται για υφασμάτινες για κάθε μαθητή. Μέσω της ΠΕΔ Θεσσαλίας, για να καλυφθεί το κενό, δόθηκαν μάσκες μίας χρήσης- μία για κάθε ημέρα για το υπόλοιπο της εβδομάδας- ευελπιστώντας εν τω μεταξύ να παραδοθούν σύντομα και οι υφασμάτινες. Ακόμη και τα παγουρίνο που αποτελούσε δωρεά ιδρύματος προς τα σχολεία, δεν δόθηκαν στους μαθητές.

Βέβαια, οι γονείς είχαν προβλέψει και για τα δύο ώστε τα παιδιά τους να ακολουθήσουν τα όσα αποφάσισε το Υπουργείο Παιδείας αλλά και παράλληλα να εφαρμόσουν τα μέτρα προστασίας.

Προβληματισμός για τις αίθουσες και την καθαριότητα

Ο αριθμός των μαθητών ανά αίθουσα είναι το κυρίαρχο πρόβλημα στα σχολεία. Αρκετά τμήματα παραμένουν με μεγάλο αριθμό μαθητών ή και δυσανάλογο του μεγέθους της κάθε αίθουσας. Πέρα από αυτό, σε πολλά σχολεία υποδομές όπως βρύσες δεν είναι επαρκείς σε αριθμό για πλύσιμο χεριών δεκάδων μαθητών ταυτόχρονα ώστε να ακολουθούνται οι βασικοί κανόνες υγειονομικής προστασίας. Προβλήματα που θα ενταθούν τους επόμενους μήνες, όπου τα παιδιά λόγω καιρικών συνθηκών θα αναγκάζονται να βρίσκονται διαρκώς εντός των κτιρίων.

Σε κάποια σχολεία παραμένει το πρόβλημα της καθαριότητας με κάποιες από τις καθαρίστριες να αναλαμβάνουν δύο σχολεία ακόμη και ολοήμερα σε ένα ωράριο που δεν ξεπερνά τις 6,5 ώρες. Το πρόβλημα αναμένεται να μετριαστεί με καθαρίστριες που θα απασχολούνται επικουρικά με τρίωρα.

 

Δάσκαλοι σε ρόλο ΕΟΔΥ

Από την άλλη υπάρχει μεγάλος προβληματισμός για τη διαχείριση των ύποπτων κρουσμάτων ανά σχολείο. Το ρόλο αυτό θα περίμενε κανείς να τον έχει κάποιος σχολικός νοσηλευτής ωστόσο δεν έχει προβλεφθεί κάτι τέτοιο. Στην ουσία, ζητούν από δασκάλους να αναλάβουν το ρόλο αυτό ακολουθώντας πρωτόκολλα τα οποία παραμένουν πολύπλοκα και εκτός εκπαιδευτικής αρμοδιότητας.

Ελάχιστες αντιδράσεις

Ελάχιστες ήταν οι αντιδράσεις σε ότι αφορά στην εφαρμογή του μέτρου της μάσκας που φαίνεται ότι κάποιοι γονείς αμφισβητούν για τη χρησιμότητα της. Σε αυτή την περίπτωση η οδηγία είναι ο μαθητής να μην εισέρχεται στο σχολείο αλλά και να παίρνει απουσία. Η μόνη που έγινε γνωστή στην περιοχή βέβαια αφορούσε Γυμνάσιο ενώ να σημειωθεί ότι το σχέδιο καθιστά σαφές για το ποιες ομάδες μαθητών μπορούν να στραφούν σε άλλες λύσεις από αυτής της μάσκας και περιορίζονται σε αυστηρά ιατρικούς και εκπαιδευτικούς λόγους.

Back to top button